PDA

View Full Version : Zouden jullie een chatroom willen?

Umbreunatic
07-23-2007, 11:19 PM
De vraag van deze poll is simpel maar ik wil er wel wat toelichting bij geven.

Een chatroom kost geld, dus wil VH zeker zijn dat jullie hem ook echt willen gebruiken, dus alleen ja zeggen, echt alleen als je denkt, ik ga die chat best wel gebruiken.

Ik zal hier even kort uiteenzetten wat VH tegen de staff leden zei.

Ze wilde eerst het IRC channel repareren, maar dat lukte niet, omdat ze niet instaat was Java Chat te instaleren.

Dus ging ze kijken en vond ze Flashchat als alternatief.
Het is gemaakt met flash (natuurlijk), wat je ook moet instaleren om het te gebruiken. Het kan zo in het forum worden aangebracht, zodat je niet apatrt je moet registreren voor de chat.

Een ander voordeel is, dat we onze eigen regels kunnen maken voor de channel, als je IRC gebruikt, dan moeten we zorgen dat we de netwerk regels gehoorzamen.

Je kan meerdere chatrooms maken voor verschillende topics, we kunnen bijvoorbeeld een chatroom maken voor elke taal.

Er is ook een hack, die laat zien welke mensen op de chat zijn op de index van PI.

Als je op een IRC netwerk online komt, dan is er een kan dat je usernaam al bezet is, als we flashchat gebruiken dan gebeurt dat niet.

Nou, Ik denk dat dit eigenlijk heel belovende is, jullie kunnen een demo proberen hier:
http://chat.tufat.com/stateless/
Zoals al gezegd moet je flash geïnstalleerd hebben

De license kost $5 dat is niet zoveel (dit wordt dan betaald door VH), maar ik wil zeker weten dat mensen het gebruiken.

Dus wie van jullie zou een chatroom willen hebben?

btw let op als je vragen hebt, stel ze dan, het liefst voor je gestemd hebt, mocht het je stem beïnvloeden. Kijk het liefst ook nog naar de demo voordat je stemt.

Fang
07-24-2007, 07:21 AM
als ik op de link druk gaat ie niet naar de site hoe de link heet maar naar tufat.com

ik denk dat ik voor stem maar eerst wil ik de demo zien

the grimm
07-24-2007, 07:56 AM
niet nodig, bijna alle PMleden hebben MSN, en dat is gratis. bovendien zegt mijn ervaring dat chatrooms altijd onhandig werken (iig bij mij dan)

dus ga met dat geld gezellig naar de frituur, ik heb genoeg aan MSN

Swellow
07-24-2007, 08:16 AM
Inderdaad, de meeste PMf leden communiceren op dit moment gewoon via MSN. Een reden tot chat is er denk ik pas als er echt veel leden zijn.

the grimm
07-24-2007, 08:20 AM
Inderdaad, de meeste PMf leden communiceren op dit moment gewoon via MSN. Een reden tot chat is er denk ik pas als er echt veel leden zijn.

en zelf dan hebben we altijd de grote ÜBERgesprekken, daar zou je met tientallen leden makkelijk een soort chat kunnen maken, plus leukere emoticons

pajama
07-24-2007, 08:42 AM
Grimm wat heb jij met naar de frituur gaan?

En ja ik ben het ermee eens eerst wachtten tot er meer members zijn.

Arbok
07-24-2007, 11:39 AM
Ik gebruik nooit een chatroom, en zoals jullie al zeiden, aan MSN heb ik genoeg.

Empoleon
07-24-2007, 01:38 PM
De enigste chatroom die ik gebruik is SPP Wifi, niet om gezellig een babbeltje te maken maar om snel "zaken te toen" ik denk dat een PI Chat niet veel gebruikt gaar worden, dus dat VH dat geld ergens anders voor gebruikt. Voor even te babbelen ofzo gebruiken de meeste toch MSN.

- Empoleon

Caterpie Master
07-25-2007, 12:24 PM
Om een lang verhaal kort te houden:

Nee

MegaJunior
07-25-2007, 03:07 PM
We hebben er nog geen behoefte aan. Naar de frituur gaan is echter een uitstekend idee.

pokemasterx
08-18-2007, 01:23 PM
Ik heb ja gestemd, maar toen wist ik nog niet dat het geld kostte dus Eigenlij stem ik nee. Waarom maak je geen gratis chat op:
http://free.bribble.com/

the grimm
08-18-2007, 01:24 PM
omdat gratis chats stikken van de reclame en meestal ronduit zuigen.

plus, we hebben MSN.

Orange
08-18-2007, 02:30 PM
Nee, (nog) niet.

Yio
08-18-2007, 02:34 PM
ehm...
nee.
en als het geld kost al helemaal niet.

SkyRazor
08-18-2007, 06:17 PM
volgens mij is de chat er al...

*wijst naar FlashChat boven in het scherm*

dus ik denk dat deze thread niet veel nut meer heeft...

ik stem btw voor, je komt wel in aanraking met mensen op het forum die je anders nooit tegenkomt. bijvoorbeeld Healing-D-Vision.. die spreek ik wel eens op de chat maar anders was ik hem nooit tegen gekomen...

~SR~